|
|
|
|
|
De
laatste - In de afgelopen 4 afleveringen van deze historie hebben we het grote
jinglepakket ‘Warp Factor’ behandeld dat in november
1986 in gebruik werd genomen. Daarna hebben we geen jingle pakketten
meer aangekocht en ook de groep mensen die op 1 april 1988 de leiding
in Delta Radio overnam heeft er geen meer laten maken. Dat betekent
dus dat er in de laatste (bijna) drie jaren van het bestaan van
het station geen jinglepakketten meer zijn bijgekomen. |
|
Commercials - Adverteerders probeerden herkenbaarheid van hun bedrijf te krijgen
door gebruik te maken van gezongen reclamespots.Deze werden dan
ook door velen van hen besteld en ze hadden geld over voor de productie
van zo’n spot. Deze werkt dan als een jingle: blijft beter
hangen en zorgt zo dus voor die herkenbaarheid. Veel van de toenmalige
luisteraars zullen zelfs nu nog een groot aantal van die commercials
kunnen meezingen. Met name op de jeugd gerichte adverteerders deden
er goed aan om met een flitsende of lekker in het gehoor liggende
spot op de radio te komen. |
|
Mix - Voor deze en de volgende aflevering van de jingle geschiedenis heeft
Frank de Wit zeer flitsende montages gemaakt met commercials, jingles
en muziek. In deze aflevering tref je o.a. commercials aan van Fooks,
Morgenzon, Studio Fox en Hairpoint. En hiermee geeft deze montage
ook een beeld van hoe de spots op Delta Radio er uit knalden. De mix duurt 5 min. dus voor de laadtijd vragen we even geduld. In de mix: Rakkers, Fooks, Div. progr. promo's, Tegelhandel Arnhem, de Morgenzon, Autobedrijf Bulters, Igam, Dancing Bos, Studio Fox en Hairpoint. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|