Simple
& Free - Het was voorjaar 1985 en Delta was goed op dreef. Het station was
populair en we hadden veel adverteerders hetgeen dus betekende dat
er ook financiën waren voor weer een nieuw jinglepakket. Frank
de Wit had het pakket ‘Simple & Free’ ontdekt en
ging daarmee aan de slag met Top Format. Dit pakket was geproduceerd
door het bedrijf Media General, dat was ontstaan uit een overname
van o.a. W.B. Tanner uit Memphis. ‘Simple & Free’ was een uitgebreid pakket en bevatte
zo’n 25 verschillende jingles. Het onderscheidde zich van
de rest door een hoog ‘Coca-Cola’ gehalte.Daarmee wordt
bedoeld dat er veel liedjes inzaten.
Coca Cola had altijd veel gezongen
reclamespots. Al in 1972 was dat bijvoorbeeld ‘I’d like
the World to drink a Coke’ ingezongen door The New Seekers
en in een iets andere versie (om sluikreclame te voorkomen) ook
tot wereldhit geworden met dan als titel ‘I’d like to
sing the World a song’. Voorbeeld in de jaren 80 was de hit
‘The First time’ van Robin Beck dat van origine een
reclamesong van Coca Cola was en in 1988 zelfs nog op nummer één
stond in Delta’s Denderende Dertig.
Behalve de liedjesachtige jingles zaten er in het pakket ‘Simple
& Free’ ook sterke korte jingles. Het geheel was dus een
mooie aanvulling op de jingles uit de pakketten ‘Feelin Good’
en ‘Synsation’ die nog steeds werden gebruikt op Delta
Radio. Enig nadeel van het nieuwe pakket was dat sommige jingles
een beetje country achtig klonken. |